funkcvikiattila - corner

Keresés
Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

archivum 21-40 > archivum 1-20

Funkcionális Edzés a Corner Fitnessben, Vikivel és Attilával


A Corner Fitnessben nem jártam még korábban, és valamiért azt hittem, hogy csili-vili teremről van szó, olyanról, mint a Fitness Factory vagy a Corvin Life1. Talán, mert régen Fila Fitnessnek hívták, és mert elég jó a honlapjuk. Minden edzőről van bemutatás, a végzettségeivel, sporteredményeivel, a többségről kis videóval, minden óráról is van leírás, és jó óráik vannak. Szerintem, bármelyik teremnek, aki komolyan veszi magát, ez kéne, hogy legyen a minimum (videó nem kell feltétlenül, de manapság már annyira egyszerű), de nem az.

Ehhez képest, a legjobb szó, amivel jellemezni lehet őket az a családias. És ettől még szimpatikusabb az egész. Valahogy úgy képzelem, hogy a tulajdonosok és edzők, kisebbfajta keresztes háborúkat vívnak/vívtak, hogy a gyesen lévő kismama, aki lemegy hozzájuk, ne csak zsírégető órára akarjon menni, hanem kipróbálja az olyan új órakoncepciókat, eszközöket, mint a TRX, vagy BodyFighters (nem a kismamákat akartam lebecsülni, de azért talán érthető, mire gondolok). A teremben lévő eszközök is valami ilyesmit sugallnak nekem. Összesen lehet, 7-8 kardió gép, viszont abból egy, egy Concept2-es evezőgép. Szinte sehol nincs a termekben, itt sem hiszem, hogy a nép követelte.

Akkor az óráról: hosszú volt. Úgy tűnik ez az egyik vesszőparipám, és mivel egyébként okosan volt felépítve az óra (nem tabata bicepszhajlítással múlattuk az időt), gyorsan szeretnék túllépni ezen a kérdésen, de két óra az túl sok.

Bemelegítés után két részre osztották a csapatot (összesen volt 13 vendég), és heten mentünk Attilához bellezni, a többiek pedig Vikivel játszottak. A belles blokk alapvetően a lendítéses gyakorlatok betanulásáról, gyakorlásáról szólt. A többségnek szerintem 2-3 alkalommal lehetett kettlebell a kezében, úgyhogy volt, aki még elég esetlen volt. A gyakorlattanítás nem RKC jellegű volt, ahol hónapokig csinálják a kétkezes swinget, hanem rögtön többféle verziót kipróbáló, minden órán mindegyik egy kicsit jobb lesz jellegű. De: Attila minden embernek, minden gyakorlatát figyelte és javította, egy pillanatig sem gondoltam, hogy valami elhamarkodott vagy veszélyes lett volna.

Általában 10 ismétlést csináltunk, volt egykezes, kétkezes, váltott és amerikai swing, volt clean, high pull, snatch (ez utóbbiakból talán csak 5/5), és közben, nyílván a változatosság kedvéért, négyütemű fekvőtámasz, felülések, elemelés- magasra húzás, orosz twist, waiters walk (valójában ez volt a pihenő, de ezt csak nem írhatom egy négyüteműről). Ez a rész fél óra, vagy negyven perc lehetett, majd a két csapat helyet cserélt.

Vikinél először TRX-eztünk, 6-8 gyakorlat lehetett, 40 másodpercig csináltuk őket, majd a következő bemutatása a pihenő (több, mint fél perc szerintem). Volt invertált evezés, térdfelhúzás plankban, és valami, amit nagyon jó húzódzkodás előkészítőnek éreztem. A többit nem tudom (valahonnan meg kellene szerezni a TRX-es gyakorlatok nevét).

Utána agilitás létráztunk (Ez szörnyen hangzik, de a tactical shop szerint így kellene hívnunk magyarul, mit szólnátok inkább az ugróiskolához?), amit nem próbáltam még korábban, és határozottan mókás dolog. Én kimondottan két ballábas vagyok, tehát ebben is ügyetlen, de azért tetszett. Lehet vele nagyon rövidtávú de nagyon intenzív sprinteket csinálni, és közben a mozgáskoordináció is javul, ez jól hangzik szerintem. Úgy 10-15-ször ugrálhattuk végig, páros lábbal, egyikkel másikkal, meg oldalról beleugrálva.  

Viki harmadik blokkjában volt rope workout, amíg azt csinálta valaki, addig a többiek csináltak néhány kelj fel Jancsit (zsugorgyertya tartásból előre lendülés, felállásig), majd csináltunk még néhány kitörésből-kitörésbe ugrást, néhány felülést, és átugráltunk keresztben a termen, burpeekkel fűszerezve.    

Az edzés következő szakaszára ismét egyesült a csapat és egy rövid, magas intenzitású köredzést csináltunk. Hét állomás volt, mindegyiken kétszer 30 másodpercet dolgoztunk, ugyanennyi pihenővel (addig valaki más csinálta a feladatot).

Az állomások:
TRX-es hát gyakorlat
Rope workout
Kitörésből-kitörésbe ugrás
Burpee
Swing
Kelj fel Jancsi
Elemelés és magasra húzással, bellel (DL high pull).

Jól látszik, hogy nem véletlenszerű elemekből rakták össze ezt a részt sem, hanem azokból, amiket már gyakoroltunk. És még e közben is folyamatosan ott tudtak lenni mindenhol és javították a formát, ahol kellett.


Néhány szóval meg kell még említenem az eszköz készletet, ami olyan, underground-os. A műanyag kettlebelek például viccesek, de azért nem szeretnék hosszú távon velük dolgozni (van fém is). A TRX-eknek is csak egy része eredeti, volt néhány, nagyon szép szürke és pink színkombinációjú, az nagyon tetszett. Mindenesetre az eszközök nem mind tökéletes minőségűek.

Összegzésként a néhány hiányosság ellenére (néhol talán pont azok miatt), nagyon szimpatikus volt a terem, és az óra is. Az edzésen résztvevőknek körülbelül fele, szerintem Viki és Attila családtagjai és jó barátai lehettek, és amint említettem az egész terem nagyon családias hangulatú, viszont nyitott az újak felé. Az eszközök nem mind csúcsminőségűek, de Viki és Attila szakértelme meggyőző volt, odafigyelésből pedig jelesek. Ehhez kellettek ketten a 13 emberhez, de voltam már olyan 5-6 fős órán, ahol töredéke figyelmet kaptunk. Nem mellesleg a 11200 Ft-os korlátlan havibérlettel a kimondottan olcsó termek közé tartoznak.

Forrás: confidenceandpower

 
Frissítve: 2017. 12. 03.
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz